Pages

Monday, October 15, 2007

The One - august.






Alina Latan - interviu
http://www.onemagazine.ro/articol/116/alina-latan-saupoveste-fara-sfarsit.html


Acum 2 ani s-a lansat la RFW Iasi brandul “endless”, sub semnatura Alinei Latan. Pare o utopie sa crezi in “nesfarsit“, insa combinatia“moda – Alina” este suficienta pentru ca limitele sa se poata dizolva, pentru ca in totdeauna sa apara ceva nou.

Cum e sa faci poze cu Galliano?
John e o persoana extrem de carismatica si emana o stare pe care nici o fotografie nu ar putea sa o surprinda. Este ceva emotionant, unic si totusi foarte natural, la fel ca si un picnic firesc, in costume de epoca, pe peluza de la Versailles. Nonsalanta din Marie Antoinette, filmul Sofiei Coppola, cred ca exprima cel mai bine aceasta stare de naturalete si decadenta.

De ce numele “endless”?
In momentul in care am ales acest nume pentru brandul meu, stiam ca vreau un termen care sa-mi permita o manifestare mai ampla, dincolo de fenomenul modei. La momentul respectiv l-am simtit ca fiind cea mai buna descriere pentru ceea ce simteam atunci si pentru ceea ce simt si acum pentru brandul meu. “Endless” se doreste a fi mai mult decat un stil, o atitudine sau un personaj. E o stare de spirit, o incercare de a intelege fenomenul modei la timpul prezent, de a surprinde transformarea realitatii si de-a o reinventa continuu.

De ce ti-ai ales meseria de designer?
Am depasit destul de repede perioada in care, intocmai majoritatii fetitelor, doream sa devin doctorita, si asta pentru ca imi placea sa desenez si sa croiesc rochite pentru papusi mai mult decat sa le fac injectii. Mama mea a fost cea care m-a incurajat sa aleg o scoala de Arte, apoi un liceu si o facultate de profil in Timisoara: Arte Plastice, sectia Design Vestimentar. A urmat o bursa de studiu de 6 luni, la Paris.

Cum ai ajuns stagiar la Rick Owens?
Stagiul din vara trecuta alaturi de Rick Owens si de echipa lui, la fel ca si celelalte stagii – la Christian Lacroix, de exemplu – n-a fost o pura intamplare, ci un stagiu pe care mi-l doream mult si pentru care am avut cateva interviuri cu cei din conducerea firmei. E chiar o experienta sa mananci dimineata un fruct de avocado si sa povestesti despre moda, muzica sau fleacuri cotidiene impreuna cu Rick Owens, sau despre locurile interesante din Paris impreuna cu Lenny Kravitz.

E vorba si de sansa aici?
Pot spune cu certitudine ca lucrurile pe care ti le doresti foarte mult se si intampla. In cazul meu, “sansa” a insemnat o suma de conjuncturi fericite.

Ai aplicat pentru un stagiu de “fashion assistant” la Vogue. De ce o revista?
Imi doresc stagiul la Vogue in primul rand pentru a intelege mai mult fenomenul modei si pentru a lucra alaturi de cei pe care-i consider cei mai buni in domeniu.

Cum vezi moda peste 50 de ani?
Ca pe un experiment in care vizualul a pierdut suprematia in favoarea celorlalte elemente senzoriale, azi prea putin exploatate, si ca o relatie mult mai stransa intre cel care poarta si obiectul vestimentar in sine. Poate ca ideea de haina second-skin nu va fi doar un concept, ci o realitate palpabila, la fel ca unele dintre creatiile lui Hussein Chalayan.

Cum vezi o dezvoltare a brandul “endless”?
O noutate a brandului meu e parfumul “endless 26 gold fragrance”, realizat 100% la Versailles. Octavian Coifan, membru al Asociatiei Parfumierilor Francezi, unul dintre cei mai buni prieteni ai mei, un om care ma cunoaste foarte bine si o persoana cu adevarat speciala, mi-a facut cadou un parfum personalizat, pe care l-am folosit constant in ultimul an. Efectul parfumului si solicitarile in acest sens m-au determinat sa sparg bariera intim-public si sa aduc acest “obiect strict personal’” in spatiul public, incercand o continuare a spiritului “endless” – dizolvarea limitelor.

Cum e parfumul “fara limite”?
E un parfum creat in jurul notelor de tuberoze de India, cu note de flori de portocal, iasomie din Egipt si iris florentin. O alta noutate e tinctura de aur de 24k in stare coloidala, folosita de obicei in cosmetica si medicina, toate intr-un flacon albastru-cobalt.


Continuarea in editia tiparita a revistei din luna august




Autor: Silvia Serban
Apărut în Revista Nr 37, August 2007







www.barneys.com

BARNEYS N.Y. este unul dintre cele mai cunoscute magazine americane ce lanseaza tendinte in moda. Alaturi de noi nume de branduri si designeri , marile firme europene , sunt prezente in catalogul de propuneri pentru toamna-iarna 2007-2008.
Sper ca imaginile de mai jos sa va ajute sa gasiti macar cateva variante de outfituri pe care sa le adaptati stilului si bugetului vostru in aceasta toamna :).

No comments: