Pages

Monday, January 28, 2008

ON THE STAGE




Chris Van Assche
(de Sandrine Quiska, foto Gaetan Bernard pt. Dior Homme)


Aveti 31 de ani si ati fost numit director artistic la Dior Homme dupa ce timp de 6 ani ati fost asistentul lui Hedi Slimane la Y.S.L si apoi la Dior. Sunteti fericit ?
C.V.A. Sunt Flatat! Dior este una dintre cele mai mari case de couture , cu siguranta ca acest lucru genereaza fericire. Am invatat enorm la Dior iar functia de director artistic este o sansa imensa. Pt. mine Dior reprezinta esenta luxului.

Cum e barbatul Dior ?
C.V.A.: Referinta mea de baza si totodata sursa de inspiratie e omul de pe strada. El contureaza moda mea. Sunt extrem de sensibil la modul in care oamenii poarta hainele, la ‘’accidentele’’ care intervin in vestimentatie: un guler care se rasuceste sau o camasa cu nasturii inchisi in mod gresit, un pantalon care se deformeaza in mers, un nod de cravata gresit. Sunt atras de atmosfera sud-americana si in mod particular de Argentina. O tara unde obiceiurile si traditia sunt inca prezente.

Din 2005 aveti si propria linie de prĂȘt-a-porter, Kris Van Asshe. Succesul nu s-a lasat asteptat chiar daca ati lucrat cu o echipa mica si un buget redus, o raritate in domeniul modei. Ce v-a motivat ?
C.V.A.: Nu puteam ramane asistent pt. un alt designer toata viata mea. Visam sa creez pt. linia mea si sa-mi pun ideile in practica. Din fericire asta s-a si intamplat mai devreme decat erau programate sa se intample. Cu KVA incerc sa gasesc echilibrul intre eleganta si realitate, sa ofer barbatilor o modalitate de a se imbraca fara sa se deghizeze. Imi place frumusetea generata de o nota nonsalanta.

Barbatul KVA seamana cu cel Dior ?
C.V.A.: In ambele cazuri, caut sa imbrac barbatii si sa le ofer eleganta si frumusete insa cele doua colectii sunt total diferite. La fel este si modul de a lucra. Echipa mea de la KVA este foarte rezistenta si am libertatea de exprimare. Desenatul pt. o casa implica respectarea unor coduri si a unei imagini deja bine stabilita. A fi elegant, pt. mine, inseamna a fi rafinat, chic si relaxat. Ceea ce caut in colectiile mele este echilibrul intre acesti trei factori. Barbatul pe care vreau sa-l imbrac nu isi ascunde complexitatea.

Ati contribuit si la expozitia ‘’Pitti Uomo’’ 2007 ?
C.V.A.:Pitti a fost prima ocazie de a realiza o instalatie. In unul dintre spatiile de-acolo am suspendat 100 de palarii iar vizitatorii puteau sa le incerce si sa se fotografieze cu ele. Pentru a putea sa incerce palariile , era necesar ca lumea sa se ridice pe varfuri ceea ce le contura o silueta mai subtire si mai dreapta.

Artistii dvs. preferati ?
C.V.A.:Ii admir pe belgieni, Margiela, Simons, Demeulemeester, Van Noten. Sunt atras de fotografie. Ador munca lui August Sander si Evelyn Hofer, ma inspira . Pe de alta parte sunt fan Jeff Burton si imi place aspectul brut al muncii lui. De asemenea, am avut ocazia sa redescopar munca lui Jeff Wall la o expozitie la muzeul MoMA in New York si una dintre imaginile de-acolo m-a inspirat pt. colectia de vara 2008.

Punctele cele mai importante in munca dvs.?
C.V.A.:Dau o foarte mare importanta detaliilor si calitatii. Cred ca traim intr-o generatie sport si asta imi da responsabilitatea de a propune o alternativa. Incerc sa evit imaginea de persoana deghizata.

Gafele din moda care va deranjeaza cel mai mult ?
C.V.A.:Lipsa de individualitate , exagerarile si senzatia de deghizare.

2 comments:

Anonymous said...

tu ai realizat interviul?

alina said...

nu eu, Sandrine Q. , scrie sub foto. :).